Пароль “першага верасня”
Салавейчыкаўскія
чытанні праходзяць штогод у Маскве, звычайна ў верасні. Удзельнічаць у іх
могуць усе жадаючыя. Сёлета мерапрыемства адбылося ў васямнаццаты раз.
Ясны асенні ранак. Ціхая вуліца
на ўскраіне горада. І некалькі прахожых, якія чамусьці пытаюцца адно ў аднаго
не “Вам куды?”, “а Вы адкуль?”.
— Варонеж!
— Гомель!
— Томск!
— Паўночная Караліна!
І па гэтых адказах стала зразумела, што мы ўсе рухаемся ў адным напрамку, прычым як у літаральным, так і ў пераносным сэнсе.
Але яшчэ больш уразіла не геаграфія, а гісторыя: на чытаннях прысутнічалі і энергічныя студэнты, і людзі паважнага ўзросту, і тыя, каму патрэбна каляска для перамяшчэння. Не было толькі тых, хто прыйшоў адседзецца, каго прымусілі або прызначылі, на сустрэчы былі ўсе “свае”, хто яе хацеў і чакаў.
Чытанні пачаліся традыцыйна — з музыкі. Маскоўскі струнны квартэт стварыў настрой, які стаў вызначальным — “на адной хвалі”.
Далей не было пафасных прамоў, навуковых або калянавуковых дакладаў, а толькі сур’ёзная, шчырая размова. Далей
— Варонеж!
— Гомель!
— Томск!
— Паўночная Караліна!
І па гэтых адказах стала зразумела, што мы ўсе рухаемся ў адным напрамку, прычым як у літаральным, так і ў пераносным сэнсе.
Але яшчэ больш уразіла не геаграфія, а гісторыя: на чытаннях прысутнічалі і энергічныя студэнты, і людзі паважнага ўзросту, і тыя, каму патрэбна каляска для перамяшчэння. Не было толькі тых, хто прыйшоў адседзецца, каго прымусілі або прызначылі, на сустрэчы былі ўсе “свае”, хто яе хацеў і чакаў.
Чытанні пачаліся традыцыйна — з музыкі. Маскоўскі струнны квартэт стварыў настрой, які стаў вызначальным — “на адной хвалі”.
Далей не было пафасных прамоў, навуковых або калянавуковых дакладаў, а толькі сур’ёзная, шчырая размова. Далей
Кнігалюбамі не нараджаюцца
Апошнім часам да мяне ўсё часцей прыходзяць бацькі маіх навучэнцаў з падобнымі скаргамі: “Майго Ваню зусім не цікавяць кнігі! Як прымусіць яго чытаць?”, “Пакуль дзеці былі маленькія, мы чыталі разам. А зараз у мяне няма часу чытаць, і дзеці самастойна не чытаюць”. Чаму так? Што рабіць?
І
я сама, маці дваіх дзяцей, з гэтай праблемай сутыкнулася. Мой старэйшы сын
таксама, акрамя праграмных твораў, не прачытаў ніводнай сур’ёзнай, як кажа маці
майго навучэнца, кнігі. А дачка, наадварот, глытае іх з велізарным апетытам.
Часам нават дазіруеш чытанне, каб не пашкодзіла зрок. Дзеці адной сям’і.
Выхоўваліся аднолькава. Прычына? Схіляюся да таго, што было нешта ўпушчана…
Зараз усё радзей сустрэнеш чалавека з кнігай у руках. Нават у грамадскім
транспарце. Успомніце, раней зойдзеш у метро, а там калі не кожны, то праз
аднаго з кнігай. Сёння — з тэлефонам. Рэдка — з электроннай кнігай. Іншы час —
іншыя каштоўнасці. Але не растрачваць жа нам тое добрае, што складвалася
дзесяцігоддзямі. Далей
Закуліссе адкрытага ўрока
— Ці любіце вы адкрытыя
ўрокі?
— Іх яшчэ і любіць трэба? Скажыце дзякуй, што праводзім! — такую думку можна лічыць тыповай для настаўніка.
— Канечне, часцей бы! — з захапленнем пагодзяцца вучні. — Яны заўсёды такія цікавыя, настаўніца такая добрая і вясёлая, адзнак дрэнных нікому не ставіць!
Розныя думкі, розныя погляды. Але гэта на паверхні. А што там, за кулісамі адкрытага ўрока? Давайце паглядзім. Далей
— Іх яшчэ і любіць трэба? Скажыце дзякуй, што праводзім! — такую думку можна лічыць тыповай для настаўніка.
— Канечне, часцей бы! — з захапленнем пагодзяцца вучні. — Яны заўсёды такія цікавыя, настаўніца такая добрая і вясёлая, адзнак дрэнных нікому не ставіць!
Розныя думкі, розныя погляды. Але гэта на паверхні. А што там, за кулісамі адкрытага ўрока? Давайце паглядзім. Далей
Задачи школы
меняются. Если раньше школа была обязана подготовить к жизни,
то теперь больше не получится первые 25 лет жизни учиться,
а потом применять готовые знания. Новая реальность — обучение
в течение всей жизни от задачи к задаче, от опыта
к опыту.
Мы убеждены:
школа способна научить учиться самостоятельно, самому себе ставить задачи
на обучение, развивать главную компетенцию — постоянного обновления
компетенций!
Центральной
фигурой в такой школе является… сам ученик, его мотивы и установки.
Задача учителя — помочь ученику раскрыть эти потребности, выбрать путь
и способствовать движению по этому пути. Подробнее:
«Училка», закрытый показ: всем досталось, а школе больше всех. Подробнее
Лекция
«Сценическая речь и основы актерского мастерства для педагога»
Видеолекция посвящена навыкам публичных
выступлений и красивой речи.
Ее проводит Марина Валерьевна Либакова-Ливанова, театральный педагог, телеведущая, диктор, актриса кино и театра. Лауреат международного конкурса чтецов имени Вл.Яхонтова (Первая премия, золотая медаль). С 2007 преподает авторские курсы. Подробнее:
Ее проводит Марина Валерьевна Либакова-Ливанова, театральный педагог, телеведущая, диктор, актриса кино и театра. Лауреат международного конкурса чтецов имени Вл.Яхонтова (Первая премия, золотая медаль). С 2007 преподает авторские курсы. Подробнее:
Виктория Садкина "101 педагогическая идея: как создать урок"
Подробнее
Уважаемые коллеги!
Приглашаем вас принять участие в XVI Международных чтениях памяти Л.С.Выготского «Обучение и развитие: современная теория и практика». Чтения проводятся с 16 по 20 ноября 2015 года на базе Института психологии им Л.С.Выготского Российского государственного гуманитарного университета, г. Москва. Проведение Чтений в этому году приурочено к 20-летию Института психологии им. Л.С.Выготского.
Более подробная информация о Чтениях представлена на сайте Института психологии им. Л.С.Выготского РГГУ. К ней можно также обратиться, перейдя по ссылкам в самом информационном письме или на сайте компании ООО «Левъ».
Приглашаем вас принять участие в XVI Международных чтениях памяти Л.С.Выготского «Обучение и развитие: современная теория и практика». Чтения проводятся с 16 по 20 ноября 2015 года на базе Института психологии им Л.С.Выготского Российского государственного гуманитарного университета, г. Москва. Проведение Чтений в этому году приурочено к 20-летию Института психологии им. Л.С.Выготского.
Более подробная информация о Чтениях представлена на сайте Института психологии им. Л.С.Выготского РГГУ. К ней можно также обратиться, перейдя по ссылкам в самом информационном письме или на сайте компании ООО «Левъ».
Как развалить систему образования
за семь шагов Подробнее
27 октября 2015 года в БГПУ прошла встреча с одним из
самых известных на территории СНГ и в странах дальнего зарубежья психологов и
педагогов, доктором психологических наук, профессором, академиком Российской
академии образования Шалвой Александровичем Амонашвили. Подробнее
Комментариев нет:
Отправить комментарий